mandag 17. juni 2013

Big books tag













Jeg fikk en utfordring på tykke bøker av Beathe i dag - utfordringen kommer opprinnelig fra engelske Big books tag og går ut på følgende:


- Finn de fem tykkeste bøkene i bokhyllen din som du har lest.

- De to tykkeste bøkene i  din TBR-PILE (dvs. bøker du ikke har lest enda).

De fem tykkeste bøkene jeg har lest:

  1. Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset (1269 sider)
  2. Anna Karenina av Lev Tolstoj (940 sider)
  3. Middlemarch av George Eliot (896 sider)
  4. Klippehulens folk av Jean M. Auel (887 sider)
  5. Harry Potter og Føniksordenen av J.K. Rowling (874 sider)

De to tykkeste bøkene jeg har i TBR-PILE
  1. I all evighet av Ken Follett (1100 sider)
  2. The Mists of Avalon av Marion Zimmer Bradley (912 sider)

Jeg har tatt utgangspunkt i bøker som står i bokhyllen min per dags dato, med unntak av de to på skal lese-listen, pluss at jeg gjennomgikk bøkene på bokelskere. Under sammenligningen av sideantall er det nok flere bøker som kunne ha stått på listen hvis jeg hadde lagt sammen bøker som er i to bind (med samme tittel). Dette er ihvertfall de jeg kom på her og nå.

Jeg gir utfordringen videre til:

18 kommentarer:

  1. Så kjekt at du tok utfordringen,Birthe.Du er flink å lese tykke bøker ser jeg. Ken Follett er en forfatter jeg er meget nysgjerrig på og kunne tenkt meg å sjekke ut.Det samme med Jean M. Auel. Sigrid Undset husker jeg ikke helt om jeg har lest noe av, det er sikkert en skam egentlig. Flott liste!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo men dette var gøy! Bare å sjekke bøkenes sideantall...ah, det ga et kick som jeg bare måtte være med på :)

      Sigrid Undset anbefales!

      Slett
  2. Heisann!

    Jeg starta på praktutgaven av Kristin Lavransdatter, men har aldri fått fullført. Jeg har den, så det er bare å åpne boka....
    Viste elevene filmen .... jammen er en film fort ute på dato... ;OD) boka/historien holder seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, men da må du fortsetter - det er en fascinerende historie skrevet på et fantastisk språk!

      Slett
  3. Morsom utfordring og takk for at jeg får bli med. Skal prøve å utføre den i løpet av dagen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser frem til bøkene du har med :)

      Slett
  4. Dette var en morsom utfordring! Jeg henger meg på, jeg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy at du synes det! Du er herved utfordret - er spent på tykkelsene du kommer med :)

      Slett
  5. Nå har jeg deltatt! Gøy! Du er jammen en STOR lesehest :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du ble med, Heidi! Jeg synes det er artig med slike utfordringer :)

      Slett
  6. Artig utfordring. Jeg så innlegget ditt tidligere, men jeg er ikke kommet meg til å skrive en kommentar før nå. Jeg skal skrive et innlegg, har allerede tenkt ut en del som står i hylla. Men jeg tror ikke at jeg har så mange sider som deg. Kristin Lavransdatter har jeg lest, men de eier jeg ikke. Men Anna Karenina har jeg. Ha en fin leseuke- med korte eller lange bøker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du har lyst til å bli med på utfordringen, Tone! Jeg var litt usikker på om bøken måtte fysisk være i bokhyllen for å være med på listen, men nå hadde det seg slik at de tykkeste bøkene jeg har lest stod der :)

      Slett
  7. Det er lidt af en udfordring! Jeg må se, om jeg kan afsløre lidt af mine læsevaner :) Jeg tror at det er John Irvings "Until I Find You" som vinder med hensyn til tykkelse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den boken er temmelig tykk med sine neste ni hundre sider! Hvis det er en bok du anbefaler skal jeg notere meg den til leselisten :)

      Slett
  8. Morsom utfordring:) har selv blitt utfordret:)

    SV;Var en spennende og unik lese opplevelse med Hugo Cabret. :) Brian Selznick sine tegninger er flotte og litt magiske til tider:) hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er artig med slike utfordringer :)

      Nå fikk jeg ekstra lyst til å sette Hugo Cabret på leselisten!

      Slett
  9. Av disse har jeg også lest bøkene om Kristin Lavransdatter og Anna Karenina. Kristin L. var vel mens jeg gikk på videregående, en gang i forrige århundre... Da er det mulig de bøkene bør tas fram på nytt!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er to fantastiske bøker som er vel verdt tiden det tar å lese om igjen :)

      Slett